4 powody, dzięki którym założysz Fanpage bloga

by - lipca 01, 2017


1. Ułatwi czytelnikom bycie na bieżąco

   W jaki sposób Twoim czytelnicy mogą być na bieżąco? Zapewne większość z was odpowie, że dzięki gadżetowi obserwatorzy. Niestety prawda jest taka, że jest on mało praktyczny. Swoją listę czytelniczą można zobaczyć jedynie na stronie bloggera, przez co korzystając z niego głównie blogerzy mający bloga na tej platformie, którzy aktualności z zaobserwowanych blogów sprawdzają "przy okazji".
   Co zatem z tymi normalnymi czytelnikami? Tutaj zapewne zapadnie hasło "newsletter".  Dla niezorientowanych-jest to taki gadżet, na który zapisuje się podając email, a autor wysyła z niego wiadomości na skrzynkę pocztową za każdym razem, gdy pojawi się nowy post. Nie będę się tutaj rozczulać nad jego plusami i minusami,  powiem tylko powiem krótko: ma wiele zalet, ale też jedną zasadniczą wadę-nie każdy codziennie sprawdza skrzynkę. Z własnego doświadczenia powiem, że to młodsze pokolenie korzysta z niej bardzo rzadko.
   Co jest więc wyjściem idealny? Według mnie właśnie fanpage. Facebook jest najbardziej rozwinięty ze wszystkich mediów społecznościowych i posiada najwięcej zarejestrowanych osób. Trzeba przyznać, że bardzo duża część z nas odwiedza go codziennie, dzięki czemu na pewno nie przeoczy żadnego, nowego wpisu.

2. Dobry kontakt to podstawa

   Czy nie interesuje nas bardziej życie znajomych niż zupełnie obcych nas osób? Czy nie chętniej sięgamy po prace ludzi, o których choć trochę wiemy? Jasne, że tak, dlatego widzisz jak bardzo kontakt między bloggerem a czytelnikiem jest ważny. 
   Fanpage zdecydowanie ułatwia Ci to zadanie, ponieważ w przeciwieństwie do wcześniej wymienionych gadżetów możesz na nim publikować co tylko chcesz. Nie musisz się tutaj ograniczać jedynie do wpisu o nowym poście, nie! Pisz o sobie, niech czytelnicy odnajdą w Tobie nie tylko bloggera, ale też i zwykłego człowieka. Dodaj ciekawą anegdotę z życia, niech obserwatorzy zobaczą, że masz poczucie humoru. Wstaw foty, gdzie jesteś i co robisz, niech czytelnicy będą na bieżąco z tym co robisz! Fanpage to też świetne miejsce byś TY poznał osoby doceniające Twoją pracę. Twórz dyskusje, pytaj, proś radę!


3. Bądź profesjonalny

   Profesjonalizm to niewątpliwie dobra cecha więc może i Ty zaprezentujesz ją swoim czytelnikom oddzielając pracę od życia prywatnego? Ile razy widzę profile bloggerów zasypane linkami do ich bloga zastanawiam się co myślą ich znajomi i czy przypadkiem nie anulowali ich obserwacji na Facebook'u. Ileż można? Mimo iż ktoś nas zna i może nawet lubi nie znaczy, że chce czytać nasze wpisy i mieć zaśmieconej tablicy postami typu "nowy wpis, zaprasza! http://nic.blogspot.com".
   Stwórz granicę między blogiem a resztą życia, przecież przekraczanie jej nie jest zdrowe. Jak to zrobić? Ohoho! Załóż fanpage!


4. Zdobądź nowych odbiorców

   Facebook, jak już wspomniałam, jest jednym z najlepiej rozwiniętych mediów społecznościowych. Bardzo dużo osób spędza na nim mnóstwo czasu więc jest szansa, że jakiś użytkownik wpadnie na Twój fanpage chociażby przez przypadek. Po za tym chyba nie muszę mówić, że gdy ktoś polubi post zobaczą go wszyscy jego znajomi. Na Facebook'u działa fantastyczny łańcuch i zjawisko, jak ja to mówię, "udostępniania" po przez lajkowanie, a Ty jako twórca możesz to wykorzystać wspaniały sposób.

Przekonany? To leć zakładać!

A ja zapraszam Cię na mój fanpage! PZZO-codziennie o 13:30 nowa dawka inspiracji i informacji dla bloggerów. Oprócz tego informuje tam o swoich nowych wpisach i spojleruje kiedy i o czym pojawi się nowy post. :)


You May Also Like

11 komentarze

  1. U mnie się nie sprawdził, choć zapewne powrócę do fp jeszcze kiedyś. Przy stałych czytelnikach to świetna sprawa.
    Zapraszam do siebie:
    zeszminkanaustach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny wpis! Zastanawiam się nad założeniem fanpage już od dłuższego czasu i chyba masz rację, to najlepsze wyjście!

    http://shizuko-ai.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam go od nie dawna zaraz po tym jak założyłam bloga, niestety mam mało osób mnie obserwuje i lubi mojego fanpage. Chyba się nie nadaje do jego prowadzenia. Chodź po Twoim wpisie wiem co mogę zmienić na lepsze

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam fp prawie równo tyle co bloga, ale jednak zauważyłam że ta metoda bardzo odchodzi do lamusa :( wszystkim zalezy tylko na konkursach

    OdpowiedzUsuń
  5. Posiadam fp, na razie słabo się rozwija, ale mam cierpliwość, blog nie jest jeszcze wiekowy, więc wszystko się może zdarzyć; czekam na kolejne wpisy! i zapraszam do siebie, mam nadzieję, że Ci się spodoba
    https://coscudownego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatny wpis!
    http://izabelin1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Fanpage jest potrzebny jeżeli chcemy mieć łatwy kontakt z czytelnikami :)

    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja z siostra zalozylam fanpage aby byc blizej czytelnikow oraz aby rozwinac bloga. Mysle ze jesy to swietny pomysl. Buziaki

    Caiawichowska

    PinkyPromiseGang 👈🏻oddaje obserwacje👈🏻 +ROZDANIE

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja założyłam fanpage niedawno i jakoś póki co szału nie ma :D ale moze też dlatego, że w między czasie zakładałam bloga od nowa i przenosiłam stare posty - och to był błąd

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam tak samo jak inni.. mój fp raczej nie jest uwielbiany, mam mało followersów. Więcej mi daje obserwowanie na blogger i na IG 😊
    www.rinroe.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluje świetnego bloga.
    Chętnie podejmę z Tobą współpracę.
    Proszę o kontakt na maila:
    info@paywin.pl

    OdpowiedzUsuń