Monotonia w blogosferze

by - lutego 13, 2017

   Monotonia. Jednym wydaje się nie przeszkadzać, można rzec, że nawet ją lubią. Innym niesamowicie przeszkadza. Ja zdecydowanie należę do tej drugiej grupy. Nie będę się tutaj rozpisywać jak bardzo cierpię gdy mnie dopadnie i jak ciężko walczę, aby odeszła, bo nie o mnie dzisiaj mowa.
   Monotonia wkrada się w każdą dziedzinę naszego życia. Począwszy od sportu, poprzez spędzanie wolnego czasu kończąc na blogowaniu. A dzisiaj właśnie porozmawiamy o tym ostatnim.
   Siadam, włączam laptopa, loguje się na Facebook'u i wchodzę w pierwszą lepszą grupę dla blogerów. Przeglądam posty. Co drugi dotyczy tematu zbliżających się Walentynek, co trzeci zaś prezentów dla naszej drugiej połówki. Okej, zobaczmy co zaoferują nam blogerzy na upominek dla naszego partnera. Post pierwszy - kwiaty, biżuteria, zegarek, koszulka, kubek. Post drugi -  kwiaty, biżuteria, zegarek, koszulka, kubek. Post trzeci -  kwiaty, biżuteria, zegarek, koszulka, kubek. Co jest?
   Wpisuje w wyszukiwarkę frazę "Czy warto marzyć? - blog". Wyświetla mi się kilkanaście pozycji o tym samym tytule. Czytam pierwszy wpis, drugi i kolejny. Kończąc 10 czytać post mogę stwierdzić, że 8/10 z nich było napisane niemalże identycznie i przekazywało jedne i te same, wiadome wartości.
   Wchodzę na jednego z moich ulubionych blogów lifestyle'owych. Mhm... Kolejny naprawdę dobry wpis. A i zdjęcia. Ładne. Dobra jakość, umiejętnie obrobione, ale... zaraz, ja tu już widziałam. Tak, na pewno! W poprzednim poście, zgadza się. No i w tym wcześniejszym też i w tym, który był miesiąc temu również. Dziewczyna ubrana zawsze w jednym stylu, przyjmująca te same pozy. Znowu to samo?
   Czas uzupełnić listę czytelniczą. Znów ta sama facebook'owa grupa blogerów. Szybko wystukuje na klawiaturze kilka zdań z prośbą o podanie linków do blogów, ponieważ szukam czegoś do czytania. Mija 10 minut- pojawia się pierwszy komentarz. Ciekawe wpisy i ładny wygląd, obserwuje. Po 30 minutach od publikacji postu przychodzi powiadomienie o kolejnej aktywności. Uuu, ciekawe, estetyczny design. Ej, czy to nie ten sam szablon co na tamtej stronie? 
   O czym to świadczy? Czy blogosfera stoi na tak niskim poziomie? Czemu tak rzadko widuje ciekawie napisane posty? Dlaczego rzadko ktoś zaskakuje dobrym tematem na wpis? Chociaż akurat uważam, że pomysł na napisanie postu liczy się bardziej niż to o czym będzie. Według mnie nawet wpis na oklepany temat może być ciekawy o ile wie się jak go napisać.
   Skoro wiesz, ze jest setki takich po stów to czemu piszesz kolejny? Przed zaczęciem tworzenia wyszukaj w Google odpowiednią frazę i przekonaj się, czy Twój wpis nie będzie powielał tego co już było. Nie dodawaj do każdej notki tych samych zdjęć. Już lepiej, aby nie było ich w ogóle zamiast po raz kolejny wklejać prawie że identyczne fotki.  Staraj się omijać te najpopularniejsze szablony, przecież w internecie są ich tysiące, poszukaj czegoś świeżego. 
   Kto chce czytać to samo? Patrzeć na te same zdjęcia w każdej notce? Zrób coś nowego, ory-gi-nal-ne-go! Wprowadź w świat blogosfery coś świeżego, pokaż, że potrafisz! Aaaa! 
Aktualnie bardzo mało jest "prawdziwych", dobrych blogów, jednak jeśli takowy się pojawi to cieszy się dużym powodzeniem. Takie strony to unikat, perełki wśród blogowego gąszczu, dlatego masz duże szansę, żeby dzięki odrobinie starań i oryginalności doczekać się, aż ktoś nazwie Twój blog najlepszym. 
   "Czy nie jest już za późno?" Nie! Ja sama dostrzegłam to dopiero bardzo niedawno i życzę wam, abyście też to zauważyli i wyszli z monotonii blogowania

Post miał na celu pobudzić blogosferę i nakłonić wszystkich bloggerów - starszych, młodszych, początkujących czy tych z paro letnim stażem do oryginalności  a także zainspirować do spróbowania czegoś nowego.

To tyle, do następnego, cześć! 

You May Also Like

30 komentarze

  1. Mam nadzieję, że pozytywnie Cię zaskoczę - jest mnóstwo świetnych blogerów, tylko że nie reklamują się na facebookowych grupach. :) Wiem, bo sama należę do wielu grup na fb i niestety blogi, które są tam reklamowane, wszystkie wyglądają jednakowo. Nie dziwię się, że Cię znudziły - też mam dość postów "oryginalny prezent na walentynki!" - kwiatek, biżuteria. Serio?

    Polecę Ci parę blogów, które czytam, może znów nabierzesz ochoty na czytanie, bo blogosfera jest świetnym miejscem, tylko trzeba się dokopać do fajnych treści. :)
    jestrudo.pl , andrzejtucholski.pl, riennahera.com, lenawadera.pl, hakierka.pl, czy blog, który dziś odkryłam - gburrek.pl :)

    Żeby znaleźć oryginalne blogi, musisz przebywać w trochę innych miejscach niż wszyscy - szukaj na instagramie, spróbuj twittera. :) Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj szukałam, naprawdę. Tutaj podałam tylko taki przykład, co w sumie mogło zmylić, zaraz postaram się to z edytować.
      Nie mówię, że nie ma, ale ich liczba jest niewielka w porównaniu do tego ile stron się zakłada.
      Osobiście poznałam z 10 dobrych blogów, a dziennie przeglądam ze 20. Sama widzisz jak mały procent stanowią fajne strony. :/
      I nie mówię tylko o tych z Facebook'a, ale też Google, Instagrama, Zblogowani czy DDOB.
      Post miał na celu pobudzenie blogosfery i nakłonić wszystkich blogerów - starszych, młodych, początkujących czy tych z paro letnim stażem do oryginalności i zainspirować do spróbowania czegoś nowego.
      Dziękuje za blogi, znam prawie wszystkie. ;) Nie kojarzę tego : andrzejtucholski.pl, ale zaraz to nadrobię.
      Dzięki za komentarz, również pozdrawiam! :)

      Usuń
    2. Dobrze napisałaś.
      Ludzie często nie mają o czym pisać po prostu...a chcą jakoś zabłysnąć, na siłę zdobyć obserwatorów. I np mnie przeraża to, że jak mam chwilę i chcę poczytać coś ciekawego, to ciężko mi znaleźć coś na gupie bo... wszystkie posty dotyczą głównie mody. Lubię się ładnie ubrać i zainspirować, ale jak widzę, że ktoś pisze o czymś, o czym nie ma pojęcia to płakać mi się chce :DDD. Gdzie Cię mogę zaobserować?:D

      nie-mam-czasu-na-glupoty.blogspot.com

      Usuń
    3. Martyna, zapomniałaś o moim i o swoim w tej grupie wymienionych! Tak, do tego co zostało podane powyżej polecam również partyzantka.com.pl, bo dobre i ładnie napisane rzeczy tam można wyczytać, więc nie wiem skąd u Pani Szkołyk taka skromność. :D

      Usuń
  2. U mnie na blogu nigdy nie jest monotonnie ani tym bardziej przewidywalnie, ponieważ uwielbiam zaskakiwać swoich czytelników oraz skłaniać ich do refleksji. Dlatego staram się pisać coraz to ciekawsze posty i dodaję tylko własne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj ja nie cierpię monotonni bardzo mnie męczy w kółko to samo... nic się nie dzieje :/
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzeba w życiu próbować wszystkiego i to się nie tyczy tylko postów ale i całego życia :) Masz absolutną rację , świetny post :)
    Pozdrawiam :*
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten post na pewno da mi wiele do myślenia :) dziękuję
    Www.kobiece-inspiracje.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdaje sobie sprawę, że mój blog jest w jakiś sposób podobny do innych, ale od kiedy zaczęłam pisać to co ślina na język przyniesie, mówiąc kolokwialnie chyba trochę się od tego oderwałam. Ale zgadzam się z komentarzami wyżej na facebooku trudno znaleźć naprawdę dobre blogi
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  7. hmm... monotonny sposób prowadzenia życia to chyba najgorszy sposób. Zgodzę się, teraz bardzo dużo jest takich blogów, które istnieją tylko z czerpania pomysłów od innych byle żeby zaistnieć =, mieć pieniądze i wielu obserwatorów. Bardzo mi sie tu u Ciebie podoba i będę zaglądać częściej, zostawiam obserwację :) zapraszam w wolnej chwili do mnie :) http://nieidealnaaa4.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Najgorsze są "pseudo blogerki"

    OdpowiedzUsuń
  9. Dosyć często widzi się podobne tematy postów, często chodzi o ten sam przekaz, ale jeśli ktoś jest uczciwy i napisał to sam to mogę być pewna, że nie przeczytam wszędzie tego samego.
    Pozdrawiam
    http://just-do-one-step.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie niestety często denerwuje,kiedy wchodzę na ulubione blogi a tam posty na TEN sam temat.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja staram się wprowadzać nowe rzeczy na moim blogu. Bardzo nie lubię monotonii :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. To prawda, każdy post jest prawie taki sam. Ja staram się jak mogę robić coś oryginalnego. Może nie zawsze wychodzi, ale jak to mówią: Najważniejsze są chęci :D
    Świetnie, że ktoś nareszcie poruszył ten temat. Super napisane! Masz naprawdę świetny styl pisania, że aż przyjemnie się czyta :)) Widzę w Twoim blogu duże szanse na wybicie się spośród tej monotomii. Powodzenia :D
    Pozdrawiam i daję obserwację :*
    Marysia z http://marysiachudy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Problem powtarzalności nie wiążę się tylko i wyłącznie z tym, że ludzie chcą być powtarzalni albo są zbyt leniwi, żeby tacy nie być. Rozumiem, że to wpis budzik, ale to problem bardzo złożony i dotyczy nie tylko blogosfery. Jednocześnie to się nie zmieni, ponieważ wszystko co było możliwie zostało już wymyślone. Nie bez powodu ludzie w XXI wieku operują tymi samymi toposami, co starożytni grecy 2 i pół tysiąca lat temu. :)
    Ilość tematów jest ograniczona, darmowych zdjęć także. To, co może powodować iluzje dużych różnic i wybijania się ponad wszystkich to oryginalność i wyrazistość. Warto więc szukać blogów, które przedstawiają treści w bardzo zindywidualizowan, bo wiadomo ludzie są różni, a patrzenie na pewne rzeczy z ich punktu widzenia może być ciekawym doświadczeniem. Ja osobiście śledzę blogi osób, które piszą recenzje tych samych filmów, ale każda robi to inaczej i nie znaczenia, że po raz 10 czytam o tym samym dziele, bo odbiór i dobór słów przy ocenie się różnią. Czasem diametralnie.

    http://www.aleksandramiaskowska.pl/kulturalnathemolka/

    OdpowiedzUsuń
  14. Coś w tym, stety niestety, jest... :)

    Zostaję na dłużej- obserwuję :)
    teyzz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Gdybym był hejterem, to tera chętnie wytknął bym Ci zawyżone ego, rzucił bym sformułowaniem typu: "Sama nie jesteś oryginalna, dlaczego pouczasz innych!" , :Myślisz, że sama jesteś oryginalna pisząc post o monotonii?" no i inne takie bezsensowne głupoty, na poziomie 13 latka.
    Jenak jako, że nie miałem, a chciałem się do czegoś przyczepić (Taki dzień) i na dobrą sprawę, mógł bym wyszukać w google hasło "Jak być oryginalnym- blog" no ale mniejsza xd
    Dlatego też przeanalizujemy sobie ten post !
    Jej.
    Po pierwsze ciekawy jest fakt, że tak chętnie czytasz wpisy innych blogerów na tzn. grupach na fb. Według mnie jest to dojść rzadkie zjawisko, ponieważ na grupę liczącą 20.000 osób jest może z 50, które serio wchodzi czyta i może coś po sobie zostawi.
    Spójrzmy prawdzie w oczy, gonitwa za wyświetleniami jest już podrzędna, teraz liczą się komentarze xd
    Drugą ciekawą sprawą jest tu przejście do tytułowego tematu, napisałaś to dojść prosto, powtarzający się wygląd, treść, ogólne znaczenie, pewnie komentarze też się powtórzyły, tak komentarze, to zabolało, ponieważ myślałem, że jak już zaatakujesz tą całą monotonie na blogosferze to pojedziesz już po całości i to kompletnie, gdyż komentarz jest swego rodzaju wizytówką twórcy, porządny, oryginalny i kreatywny twórca nie zakończy komentarza na "Masz rację/ super blog[link]/ *inne bzdury z linkiem*"
    Jednak była poruszona ta powtarzalność związana z trendem, tym co jest najchętniej wyszukiwane, cóż, nikt chyba jeszcze nie zrozumiał, że jeśli w taki dzień jak walentynki ogarnie się coś o zupełnie innej nazwie, przekazie i w ogóle złamie wszystkie schematy, czyli mówiąc wprost, zrobi się coś innego, ale nadal trochę przy temacie (żeby nie było, że ma to w "du*ie"), jest się oryginalnym.
    Tą sprawę też mogłaś rozwinąć, no i zrobić założenie, że jeśli przejrzałaś 10 blogów z czego tylko dwa różniły się przekazem, to w założeniu, na 100 blogów tylko 20% ma swego rodzaju oryginalność, to tym samy zwiększyła byś skalę problemu i ilość odbiorców, ponieważ do niektórych docierają tylko duże liczby.
    No ale, post dobry, chodź na prawdę liczyłem na dłuższe rozwinięcie.
    Gratuluje, jeśli przeczytał to ktoś inny niż autor posta i serdecznie pozdrawiam xD
    Cóż będę chamem i dam link xDDD
    No co? ZA dużo czasu włożyłem w ten komentarz, by teraz ta to zostawić :DD
    https://jestemtwoimbratem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Super post kochana, mnie często też irytują takie same posty ;/ ja specjalnie w tym roku nic nie pisałam na walentynki bo widziałam całą masę o tym postów ;/ Zostaje na dłużej <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Z miłą chęcią pozostanę u ciebie na dłużej, tekst pisany przez ciebie wciągnął mnie, czasem mam tak, że w połowie jakiego bloga przestaję go czytać, bo jest po prostu nudny, u ciebie przeczytałam z ciekawości od początku do końca i mogłabym czytać dalej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba i dziękuję za miłą opinie.

      Usuń
  18. Świetnie napisany post :) Myślę że u mnie na blogu nie ma monotonności, ponieważ zdjęcia stylizacji dodaję rzadko, cały czas poruszam coraz to nowe tematy, mój ostatni post dotyczył strzelnicy, rzadko można takie coś znaleźć na blogach a zwłaszcza kobiety :) Co do Twojego postu to zgadzam się w 100% no ile można oglądać i czytać w kółko to samo ?

    http://kiudlis.blogspot.com/2017/02/cos-co-pokochaam-od-pierwszej-wizyty.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Sama prawda. Niestety... Co jest zaskakującego w kolejnym kubku, kwiatku... i całej reszcie powtarzających się tematów.

    OdpowiedzUsuń
  20. Przeczytałam od początku do końca i zgadzam się 100 %. Sama pisząc o ,,walentynkach,, zrobiłam to w inny sposób niż wszyscy. Jest tego multum, dlatego sama staram się tworzyć treści inne, i w jakiś sposób interesujące. Cieszę się, że poruszyłaś ten temat :) Bo teraz większość blogerów, którzy zaczynają, wzorują się na innych, nie mając własnego pomysłu. Naprawdę bardzo dobry wpis! Pozdrawiam
    www.pudernik.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. szczerze? liczyłem na coś mocniejszego, a rzeczywiście nic takiego nie znalazłem, fakt poruszasz ważny temat, ale raczej połowa i tak to olej jak nie większość. Głównym grzechem (głównie) u blogerek są kosmetyki, DIV-y, które nie są interesujące, ale upierają się i KAŻDA pisze co koleżanka. Blogi, w których są 3 zdania i kilkanaście zdjęć, to dla mnie nie jest blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się, ale dzięki za opinię. ;)

      Usuń
  22. Również na tych grupach na Twarzoksiążce proszę czasem o linki do blogów, bo lubię wyławiać takie perełki, ale często na jakieś 50-100 znajdzie się może jeden ciekawy lub żaden. Sama nie jestem jakąś mistrzynią w pisaniu, ale nie ogarniam tego wzajemnego kopiowania pomysłów, a nawet i całych tekstów.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dlatego rzadko korzystam z grup blogerskich, bo tam w sumie (bez obrazy moi drodzy!) nie ma nic ciekawego :) A Twój post bardzo dobrze porusza tą sprawę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. "Naprawdę bardzo wiele istnieje blogów, ale tylko niektóre zasługują na uwagę. Najwięcej jest oczywiście tych o modzie i kosmetykach wręcz zalewające internet, pozostawiające po sobie różnego rodzaju spam oraz na których ciągle znajdują się podobne lub nawet identyczne posty, których nie daje się czytać. Uwielbiam, kiedy w każdym poście jest o czym innym napisane niezwykle mądrze oraz ciekawie, zachęcając nowych czytelników do pozostania dłużej na blogu. Wnoszące ze sobą coś wartościowego, a zarazem dobrego przekazują. W takich poszczególnych postach zawarte są różnego rodzaju mądrości czy przemyślenia na dany temat, a także prześliczne zdjęcia pasujące do całości. Niezależnie wcale od wieku blogującego pisane mądrze, a przede wszystkim z sensem. Dla mnie na blogu liczy się naprawdę dobry tekst, a zdjęcia si tylko Jego dopełnieniem. Zazwyczaj zaczyna się najpierw od braku czasu, potem następuje zawieszenie bloga na czas nieokreślony, a kończy się jak zwykle całkowitym jego usunięciem. Jednak nie idź tą drogą. Dbaj o swoje miejsce w sieci oraz kreuj swoją własną blogową rzeczywistość i twórz posty z pasją, a przede wszystkim na zawsze pozostań sobą. Swoim przesłaniem porywa serce oraz duszę, a przy okazji umiejętnie potrafi wycisnąć łzy z oczu. Czytam tylko naprawdę wartościowe blogi prowadzone w 100% z pasją i całkowitym zaangażowaniem, które duchowo ubogacają. Ponieważ poprzez to nakierowują nasze myślenie na właściwe tory. Zmieniając przy okazji mentalnie, a przez to zmienia całkowicie myślenie, czyniąc nas lepszymi ludźmi o wrażliwych sercach, skłaniając do refleksji nie tylko nad sobą. Blogerzy powinni posiadać w obecnych czasach rzadko spotykaną umiejętność wyróżnienia się wśród niemal identycznych blogów. Ukazując nowe, świeże spojrzenie na świat oraz otaczająca Nas rzeczywistość. Umieć wyrazić swoje zdanie na dany temat, a przede wszystkim nie bać się poruszać kontrowersyjnych tematów. W blogosferze należy pokazywać własne, coś czasem trudne emocje, aby zaciekawić czytelników. Rzeczywiście muszę stwierdzić niektórzy blogerzy w tym, co robią, osiągnęli totalne dno. Niestety bardzo mało jest naprawdę wartościowych blogerów, ale na szczęście jeszcze istnieją. Ponieważ to właśnie Oni powinni dyktować innym warunki."

    OdpowiedzUsuń