Co z tymi statystykami?! - wyświetlenia

by - lutego 26, 2017


   Ostatnio  wielu  blogerów narzeka  na niezadowalające ich statystyki. Mówią o tym, że  blogosfera śpi, a blogi  nie  są  już  tak popularne. Według nich jest to powodem niesatysfakcjonujących wyników. Pozwolę  sobie  zaprzeczyć. Wielokrotnie niskie  słupki  statystyk  zależą  od zupełnie  innych  czynników, z  których dużo  osób  nie zdaje  sobie  sprawy. W dzisiejszym  wpisie  chcą  je wam  przedstawić oraz  poradzić  jak się  z nimi  uporać.
    Co prawda trochę już na ten temat mówiłam, ale od tamtej pory przybyło mi trochę więcej wiedzy, którą pragnę się z wami podzielić. Po za tym wiem, że większość z was to leniuszki, którym nie chce się tego szukać, dlatego postanowiłam zebrać wszystko w jedną całość, abyście nie musieli się męczyć. 😉

   Wyświetlenia to zdecydowanie najważniejsza z aktywności na blogu, dlatego szkoda, że tak wiele osób o niej zapomina. Z tego co zauważyłam zdecydowana większość bloggerów na pierwszym miejscu stawia obserwacje lub komentarze, a to przecież od odsłon tak wiele zależy. Im więcej osób wejdzie na naszego bloga, tym więcej przeczyta post, a co za tym idzie jest wyższa szansa na zyskanie czytelnika, który zaobserwuje i skomentuje, a to przecież na tym większości z was najbardziej zależy. Czy to wystarczający powód, żeby przekonać was o tym jaką mają wyświetlenia?
   Zapewne chodź raz jako prowadzący własną stronę zastanawiałeś się, czemu cierpi ona na brak wyświetleń. Powodów może być naprawę mnóstwo, niektóre z nich są bardzo indywidualne, jednak przytoczę wam te najbardziej popularne.

   Wydaje mi się, że brak reklamy jest to jeden z najczęściej powtarzających się błędów. Nawet gdy będziesz mieć fantastycznego bloga, ale nie promujesz go  odpowiednio, to nie zdobędzie on sławy ani też nie zgarnie sympatii czytelników, na którą zdecydowanie zasługuje.
    Reklamowanie się jest bardzo ważne. Podobnie jak w innych dziedzinach życia jakość ceni się bardziej niż ilość, przynajmniej ja tak uważam. Istnieje coś takiego jak kultura reklamy o czym już z resztą pisałam. Pojawiają się takie terminy jak zła i dobra reklama. Tą pierwszą nazywamy promowanie się na chama, czyli wpychanie wszędzie linków do swoich stron, co bardziej odstrasza niż przyciąga. Natomiast druga jest bardziej... wyrafinowana? Zamiast lecieć na ilość dbamy o jakość. Co prawda wymaga od nas to więcej czasu, ale naprawdę warto.
    Oprócz tego liczy się to w jaki sposób sformułowana jest nasza zachęta do odwiedzenia bloga, miejsca gdzie ją publikujemy i jak często, bo systematyczność też jest niesamowicie ważna. Co z tego, że jednego dnia w skutek reklamy będzie zdobędziesz 300 nowych odsłon jeśli za kilka dni spadną praktycznie do zera?

    Kolejnym powodem może być wygląd. Zdziwieni? Ludzkie oko kocha ładny design - to fakt. Różnica jest taka, ze jedni cenią go bardziej a inni mniej. Tyczy się to też blogowania. Nieestetyczny design naszej strony na tyle skutecznie odstrasza idealista, że więcej na niego nie powrócą, a "odręczna" czcionka postów w kolorze niebieskim na jaskrawym, czerwonym tle spłoszy wszystkich.
   Przeciętny Kowalski nie oczekuje od Ciebie wyglądu bloga na medal, ale trzeba zachować jakieś granice przyzwoitości. W internecie jest mnóstwo poradników dotyczących design'u bloga, setki, a nawet tysiące gotowych szablonów i wielu bloggerów, które tworzą takie na zamówienie, wystarczy tylko poszukać.

   Wygląd wyglądem, ale zbędne gadżety też denerwują. Chodzi mi tu głównie o muzykę na stronie. Mnie osobiście bardzo irytuje gdy późnym wieczorem kiedy przeglądam blogi nagle z głośniku bucha muzyka na cały dom. Irytujące bywają też wersje demo gadżetu facebook popup oraz serduszka lecące z kursora. 
   Może i to mały szczegół i nie ma tak dużego wpływu na wyświetlenia jak reklama, ale utrudnia nam zdobywanie czytelników, którzy opuszczają stronę jeszcze zanim coś przeczytają, bo nie mogą znieść skrzeku ich znienawidzonego wykonawcy puszczonego na cały dom lub ciągle wyskakującego okienka z fanapage'em. 

    Ostatnim przychodzącym w tej chwili powodem jest słaba jakość Twoich postów. Nie problem jest to poprawić. Wystarczy trochę pomyśleć, ruszyć swoją wyobraźnię i poczytać o języku polskim, a z czasem nasze wpisy będą coraz lepsze. Brzmi za łatwo? To jest łatwe. Tematem może być wszystko co nas otacza, serio. Rozejrzyj się! Po za tym w blogosferze pojawiło się kilka wpisów typu 15 tematów na post gdy opuściła Cię wena lub 15 obowiązkowych tematów zdobywające najwięcej wyświetleń, które znacznie ułatwiają Ci zadanie. Jeśli masz smykałkę do pisania to razem z weną dacie radę ubrać to ładnie w słowa. Co do poprawności ortograficznej czy interpunkcyjnej to jak już wspomniałam - wystarczy poczytać, naucz się z czym to się je. Jeżeli masz duże problemy z błędami polecam znalezienie sobie korektora tekstów i nie, nie musisz płacić. Napisz na jakieś grupce kogo szukasz i zaoferuj w zamian np. reklamę jego strony, mi się udało, Tobie też powinno. 
   No więc widzisz, że poprawa nie stanowi problemu, ale zdanie sobie sprawy z tego, że nasz blog wolno się rozwija przez nasz brak umiejętności to już poważna sprawa. Większości zapatrzonym w siebie narcyzom nie przyjdzie do to do głowy, a szkoda, bo przez to stoją w miejscu i drą włosy z głowy, bo nic nie pomaga zdobyć większej ilości odsłon.
    

   No dobrze, to już wszystkie z powodów niskich statystyk, które chciałam wam dzisiaj przedstawić. Zastanów się czy, któregoś z nich nie popełniasz i spróbuj to naprawić, a być może statystyki wystrzelą w górę.

To tyle, do następnego, cześć!



PRZYDATNE POSTY:

You May Also Like

36 komentarze

  1. GENIALNY POST !!! WIELKIE BRAWA !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny i mądry post :) Ja ze swojej strony - trochę innej - dodam - im więcej odsłon mamy, tym więcej chcemy. Zawsze nam mało ;) No chyba, że ktoś rzeczywiście osiąga już kilkadziesiąt tysięcy, to może spać spokojniej ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do tych obserwacji i komentarzy, mogę się zgodzić są mniejszością statystyk jeżeli o to chodziło, i najważniejsze są wyświetlenia gdyż to one wybijają pozycję bloga. Lecz komentarze są też ważne by czytelnicy mogli dać opinię lub jakieś porady, aby ulepszyć stronę by była dostosowana do czytelników.

    I racja im więcej tych statystyk czy komentarzy tym większa motywacja na prowadzenie bloga jest :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja się po prostu muszę z Tobą nie zgodzić. Uważam, a wręcz jestem pewna, że absolutnie nie masz racji z tym, że wyświetlenia są najważniejsze.
    I choć rzeczywiście puste obserwacje i komentarze wogole nie są istotne to... najważniejsi są unikalni użytkownicy.
    Sprawdzamy ich za pomocą Google Analytics, które nie zawyża naszych statystyk (lepiej założyć GA niż oklamywac samych siebie ;-) ).
    UU są po prostu wyznacznikiem popularności naszego bloga. Pokazują nam ile osób nas czyta, ile wraca... to ile stron na naszym blogu przeglądają jest mniej istotne. Ponadto, wiele blogerów wiąże swoją przyszłość z fajnymi współpracami - warto też zaznaczyć że coraz więcej porządnych firm (nie chińskich!) Poprosi nas o statystyki z GA z miesiąc lub 3 miesiące wstecz lub po prostu o podanie liczby UU do których miesięcznie trafiamy.

    Z drugą częścią postu zgadzam się natomiast absolutnie. Świetnie ujelas to, co jest itostne w budowaniu statystyk :)
    www.xavilove.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie jako osoby zaczynającej ''przygodę'' z blogiem jest to mega przydatne! Dziękuje ci bardzo :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Wpis bardzo przydatny, na pewno skorzystam z rad! :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Mądre i pomocne rady, a do tego fajnie napisane! Super! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przewijając stronę w celu skomentowania przeczytałam, że masz zaledwie 13 lat, co mnie bardzo zaskoczyło, ponieważ po tak dojrzałych wnioskach i stylu pisania miałam wrażenie, że mam do czynienia z co najmniej trzydziestoletnim autorem bloga. ;) Wszystkie Twoje rady są bardzo trafne, nic dodać, nic ująć. Mam nadzieję, że wszyscy zastępują się do tych wskazówek bo naprawdę wiele blogów wymaga odstrasza.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przydatny post i na pewno przyda się wielu z nas to na pewno :) moim zdaniem zachęcanie do komentowania jest okej i dzięki temu zdobywamy wyświetlenia :) tak samo jestem za kom/kom chociaż to nie o tym, ale jednak fajnie jest jak ludzie szczerze wymieniają się komentarzami, a dla mnie też jest ważne to jak ludziom podoba się mój post :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Post przydatny, szczególnie dla początkujących i dla tych, których dręczą kwestie poruszane w artykule. Odnośnie komentarzy oraz obserwatorów, myślę, że dla blogerów najważniejsi są ci stali, którzy czytają i wrzucają komentarze z ciekawości, a nie z powodu wymiany obs/obs etc.

    czytelnicze-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Proste rzeczy, a tak wielką robią różnicę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jesteś młodsza, a mogę przyznać że piszesz mądrzejsze rzeczy :D pozdrawiam :* http://nieidealnaaa4.blogspot.com/2017/03/poczatkujace-bloggerki-6-porad.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Szczerze mówiąc, czytając tego posta myślałam, że pisze go dorosła osoba. Wow!
    Naprawdę mądrze i z sensem piszesz, a rady bardzo przydatne :)

    weronikajankowska.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie wszystko opisałaś, post mega mi się podoba.

    Kiudlis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Przydatny post:)
    Aktualnie zastanawiamy się jak skutecznie rozsławić bloga, dopiero zaczynamy!:)
    Zapraszamy:)
    http://forgottenlens.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. I śliczny wygląd! miło się czyta:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny post, czyta się go bardzo płynie!

    https://nicolenicky01.blogspot.com/2017/03/warto-pomagac.html

    OdpowiedzUsuń
  18. faktycznie, jeśli blog ma ładny wygląd i wszystko wygląda estetycznie czytelnicy wracają ( sama tak robię). Też nie mogę uwierzyć, że masz tylko 13 lat ;) ciekawie napisany post ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mimo wszystko wydaje mi się, że blogi powoli spadają na popularności. Pewnie to kwestia tego, że wszyscy piszą o tym samym, a szablony są niemalże identyczne. Poza tym nie zapominajmy, że ludziom nie zawsze chce się czytać. Pod tym względem YouTube jest jednak bardziej opłacalny.
    Dobra reklama może zdziałać cuda, ale często blogerzy do wybicia się potrzebują naprawdę ogromnej liczby obserwatorów, co nie jest wcale takie łatwe do zdobycia. Tym sposobem w sieci istnieje jakiś pierdyliard blogów, a mało który jest rozpoznawalny. Chyba że przez innych blogerów.
    Pozdrawiam!
    Sowa

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne rady i post! Na pewno zaczerpnę co nie co z tego :*
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Dobre rady. Na pewno wielu blogerom sie przyda. Jak dla mnie najważniejszą rzeczą jest design, na drugim miejscu jest ortografia. Takie posty jak te się przydają!

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Racja. Bloga trzeba szlifowac od początku do końca. Dobra reklama jest potrzebna. Duzo tytaj dają strony bloga na facebooku :)
    http://daruciaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. To jak już przy jakości postów jesteśmy - "Choć", a nie "Chodź" :). Dzięki za wpis! Bardzo przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo miło się czytało :)

    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Osobiście nie uważam, że wyświetlenia są te 'najważniejsze', aczkolwiek pod resztą się podpisuję. W blogach najbardziej boli mnie to, że czytają je jedynie osoby które same takie bloga mają.

    OdpowiedzUsuń
  27. Fajnie, że podzieliłaś się swoimi odczuciami na temat blogowania i całych tych statystyk, większosć tego o czym piszesz jest prawdą w większym bądź mniejszym stopniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Hej,
    miałam tu wpaść parę dni temu, zresztą byłam, ale okazało się, że nie mogę zostawić komentarza przez problemy z kontem... no i tak mi zeszło do tej pory.

    Prosiłaś o ocenę.

    Wizualnie powiedziałabym, że 8/10:
    - przejrzysty, jasny, miły oku, jeden z fajniejszych jakie ostatnio widziałam,
    - niezupełnie w moim guście, ale nie ma nic do czego mogłabym się "przyczepić" (to chyba nawet większa zaleta niż jakby konkretnie mnie zachwycił).

    Treść 9/10.
    Świetnie się czyta - interesujące, zabawne, dobrze podane. Bardzo mi się podoba, na pewno jeszcze tu zajrzę.
    Dodałabym sobie do obserwowanych, ale póki co nie znalazłam jeszcze narzędzia, które by mi odpowiadało, więc muszą wystarczyć zakładki w chrome.

    Dobrze, ciekawie piszesz.

    Minusy, które zauważyłam w trakcie czytania postów:
    - słabo widoczny znacznik "older posts", w pierwszej chwili go nie zauważyłam i pojechałam na górę, z powrotem do archiwum,
    - czasem zdarzają Ci się błędy, ale bez tragedii (przeczytałam kilkanaście postów, zauważyłam chyba trzy),
    - notki lepiej by wyglądały gdyby oprócz dużej literki na początku akapitu był jeszcze odstęp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak rozbudowaną opinię. Bardzo mi miło. ;)

      Usuń
  29. Ola Boga, jak tylko widzę różowe tło w kwiatki najgorszej jakości a na tym białe ledwo widoczne napisy od razu wychodzę. Dużo prawdy w tym poście. Sama kilka razy źle reklamował bloga i denerwowałam się, że jest tak mało wyświetleń.

    Pozdrawiam cieplutko i życzę powodzenia w dalszym blogowaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. a co sądzisz o ogarnizowaniu konkursów polegających na udostepnieniu danego posta lub polubieniu profili. Czy nie uważasz, że oprócz tego, że są nielegalne to świadczą o braku pomysłu na promocję bloga?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co to prawa nie będę się wypowiadać, bo się na tym nie znam, ale zdaje sobie sprawę z tego, że nie są one zgodne z prawem.
      Dla mnie konkurs zawsze wygrywała osoba, która zasłużyłam na to swoją pracą, a nie została wylosowana za udostępnianie...
      Raczej powinna to być zachęta do udostępniania, a nie warunek konieczny do wzięcia udziału w konkursie. :/
      Podsumowując-nie popieram.

      Usuń
  31. Mega przydatny post! Ja wygląd stawiam na 1 miejscu kochana! Dlatego, że gdy odwiedzam różne blogi i wygląd nie jest estetyczny to razi mnie to w oczy i od razu zamykam stronę. Jestem wzrokowcem i może właśnie to ma na to wpływ :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo trafny post. Masz rację, obecni "blogerzy" wszędzie wpychają obs za obs i kom za kom. Mnie bardzo irytują komentarze typu "Super post. Zapraszam do mnie - (link)". Według mnie, podałaś świetne porady, do których z pewnością zacznę się stosować. :)

    OdpowiedzUsuń