Zakaz narzekania

by - grudnia 05, 2016

Pesymista: 
- Nie, to się nie uda. Nie mam szans.
Optymista:
-Przestań! Musisz tylko się postarać i wszystko się uda.
Pesymista:
-Ale... do tego potrzebny jest dobry sprzęt, lustrzanka, laptop.. A ja? Mam 5 - letni komputer i zwykły kompakt ...
Optymista:
- Nie potrzebne! Jeśli będziesz ładnie pisała to zdobędziesz nawet kilka setek obserwatorów wstawiając tylko zdjęcia z banków zdjęć i piękną grafikę, którą nie oszukujmy się, umiesz robić.
Pesymista:
- Nie umiem... Co prawda znam się na programach itp., ale moje pracę mają dużo niedociągnięć...
Pomijając to - w ogólnie nie znam się na bloggerze, nawet nagłówka nie umiem wgrać.
Optymista:
- No tak, prawda. Ale czy jakiś początkujący blogger przed założeniem bloga wiedział? Nie. Musieli nauczyć się wszystkiego od podstaw. Ty też. Dasz radę. Przecież na komputerach znasz się jak mało kto!
Pesymista:
A zdjęcia? Nie mam do nich ''oka''. Obróbka obróbką, ale cudotwórcą nie jestem, nie umiem zmienić ich jakości na wyśmienitą...
Optymista:
- Prawda. Ale obróbka i ładne zdjęcie dużo daje i może sprawić, że dzięki temu da się przymknąć oko na jakość.
Pesymista:
- To chyba nie dla mnie... O czym będę pisać? Co wymyślę? Jestem za mało kreatywna...
Optymista:
- Jesteś! Nie wierzysz w siebie! Daj sobie szanse, łap za aparat i leć robić zdjęcia do pierwszego posta!
Pesymista:
- A co jak ktoś zobaczy, przeczyta i wyśmieje? Pewnie rozpowie całej szkole, stanę się pośmiewiskiem...
Optymista:
A jeśli im się podoba?
Pesymista:
- Spodoba? Haha!

Przestań narzekać. Nie będzie aż tak źle. Przez swój pesymizm wiele tracisz, dużo Cię omija. Nie zagadasz, bo ''wyśmieją mnie''. Nie zapiszesz się do klubu sportowego, bo '' i tak nic nie osiągnę''. Nie zostaniesz bloggerem, bo '' i tak nikt nie będzie chciał czytać mojego bloga''.
Przestań zakładać najgorsze. Możliwe, że Ci się nie uda za pierwszym razem, ale nie wolno Ci się poddać. Całkowita klęska? Może to akurat nie było Twoim powołaniem? To nic, próbuj dalej, szukaj swojej pasji. Uwierz w siebie, daj sobie szansę a może osiągniesz sukces. Przestaw swój tok myślenia, podchodź do nowego z uśmiechem na ustach, nowa przygoda wita!
Pokaż, że potrafisz, że umiesz, przekonaj samego siebie. Przestań gadać, zacznij działać!
W każdym z nas toczy się taka rozmowa pesymisty z optymistą i tylko od Ciebie zależy, który wygra. Wybierz tak, żeby nie żałować.
Nie marudź, nie narzekaj, przestań się nad sobą użalać i denerwować ludzi wokół Ciebie. Masz zakaz słyszysz? Zakaz narzekania!

Pozdrawiam, Natalia. =)

You May Also Like

0 komentarze