Wyświetlenia czy obserwacje?

by - grudnia 05, 2016


No właśnie, to czy to?  Co dla blogera powinno być większą dumą? 
Jedni sądzą, że zdecydowanie wyświetlenia,  inni zaś stawiają na obserwacje. Którzy mają racje?
Mam wrażenie, że obserwacje w dzisiejszych czasach bardzo niewiele znaczą. W blogosferze roi się od ofert wzajemnej obserwacji,  dlatego kiedy wchodzę na bloga,  nie mam pewności czy ktoś zdobył taką liczbę poprzez swoją ciężką pracę czy "obs/obs". Nie dziwię się, że dla wielu osób uważa obserwacje za puste statystki ( o ile można to tak nazwać ), szczególnie kiedy widzi się komentarz typu ''Zaobserwujesz? Proszę, odwdzięczę się i dam 2 komentarze. Chce nawiązać współpracę z jakąś tandetną chińską firma i brakuje mi jeszcze 50 obserwacji!''. Ręce opadają...
Uznaje,  że OBSERWATOR,  to osobą, której nasz blog się podoba i czyta go regularnie. Ktoś kto wchodzi tu z własnej nieprzymuszonej woli i czyta moje wpisy. Osoba, którą zachwycił mój blog na tyle, aby kliknąć ten niepozorny, niewinny przycisk znajdujący się w pasku bocznym ''OBSERWUJ MOJEGO BLOGA''.
Wiele osób robi to,  myśląc, że dostaną to samo w zamian. "Natalka,  co wtedy robisz?  Przecież przez to nie wiesz ile masz prawdziwych obserwatorów". No cóż, grzecznie proszę o anulowanie obserwacji, ponieważ ja się w to nie bawię i rewanżu nie będzie, zazwyczaj działa.  Oburzeni ludzie robią to o co proszę, "Jak to,  ja tu daję obs, a ona go nie chce!?!". Kolejną sprawą jest to,  że  "nie każdy obserwator odwiedza Twojego bloga i komentuje". Prawda.  Niektóre "obs" ulegają przedawnieniu. Oznacza to,  że daną osobę blog już nie interesuje. Niestety,  dlatego właśnie nie można w pełni ufać temu gadżetowi.
A co z wyświetleniami?  Natalka nie cieszy Ci się japa gdy widzisz,  że statystyki lecą w górę?  Cieszy. Jednakowoż nie mam pewności czy osobą odwiedzającym mojego bloga faktycznie się on podoba. W link mogli wejść tylko dlatego, że zachęciła je reklama lub ładne zdjęcie. Skąd mam wiedzieć, że nie jest to pierwsza i ostatnio wizyta tej osoby? 
Oczywiście, nie możliwe, żeby 300 osób dziennie przez przypadek tu wpadło, popatrzyło i zamknęło okno wyszukiwarki myśląc : "Ale dno".
Podsumowując: uważam, że większą dumą są... No właśnie. I obserwacje i wyświetlenia cieszą. Teoretyczne ruch na stronie jest ważniejszy, każdy porządny blogger Wam to powie. Także i ja postawie na wyświetlenia. Jednak obserwacje również bardzo mnie cieszą, więc...

Nie musicie się ze mną zgadzać.  Wiem,  że dla wielu osób tu wyświetlenia są ważniejsze. Chciałam, żebyście poznali moje zdanie i może inaczej na to spojrzeć.
To tyle, do następnego, cześć!

You May Also Like

0 komentarze