Rozplanuj swojego bloga

by - grudnia 05, 2016


Hej! Tym razem post dotyczący blogowania. Pojawia ich się sporo ze względu, że lubię o tym pisać, jest to moje hobby i z dnia na dzień coraz bardziej wkręcam się w blogosferę. Po za tym znaczna część z moich czytelników to blogerzy, gdyż ogłaszam się w grupach dla nich, gdzie każdy może się zareklamować.
Początek roku jest pretekstem do ogarnięcia się i poukładania sobie wszystkiego. Dzisiaj będzie o planowaniu postów i ogólnej ich organizacji. 


Ile razy przytrafiło Wam się, że wpadniecie na genialny pomysł, głęboki, treściwy, po prostu idealny!
Zaczynacie planować go sobie w głowie i nagle coś wyrywa Was z zamyślenia a potem... ''O czym miałam napisać?''.
Nie przejmuj się, mi też... Ale na szczęście bardzo rzadko, ponieważ staram się od razu zapisywać każdy, nawet w ogóle nie przemyślany pomysł na posta. 
Czasami kiedy zaczynasz go planować cała wena uchodzi i nie wiesz w jaki sposób to napisać. Pamiętaj - nie skreślaj tego pomysłu! 
W późniejszym terminie może stać się naszą inspiracją na dobry post, mimo, że będziemy mieli na niego inny pomysł i zostanie napisany zupełnie inaczej niż planowaliśmy go wcześniej.
Uważam, że każdy blogger powinien mieć swoją kartkę pomysłów. Zapisuj tematy postów, serii, sesji zdjęciowych ( planuje jedną w najbliższym czasie), konkursów i rożnych akcji związanych z blogiem.
Pamiętaj - każdy temat na posta jest dobry, potrzebujesz tylko dobrego pomysłu.



Dobra organizacja to podstawa, również w prowadzeniu bloga, dlatego na początku  każdego miesiąca wypisuje sobie na kartce tematy postów, które planuje napisać w najbliższym czasie. Oczywiście bądźmy realistami, nie wypisujmy 40 pozycji, bo mało prawdopodobne, że wszystkie wykorzystamy. Osobiście zapisuje sobie około 6 punktów, chociaż czasami postów jest mniej - chce mieć wybór.  Po co to?
Aby nie uciekł nam żaden pomysł. Czasami napisanie czegoś w innym terminie jest bezsensowne, ponieważ nie pasuje do okoliczności. Wiadomo, że posta jak zrobić ozdobę na Boże Narodzenie nie dodamy w styczniu...  Przez to przepadło właśnie mi wiele ciekawych materiałów...
Kiedy mam ustaloną listę w swoim podręcznym kalendarzu lub telefonie zapisuje  przypuszczające daty dodania nowej notki. Pomaga mi to, posty dodawane są w miarę regularnie, i dobrze! :D
Pamiętaj - naginaj terminy, zmieniaj tematy postów, nie pisz na siłę. Nie ilość tylko jakość, a z pisania na umór nigdy nie wyjdzie nic dobrego. Grafik ma Ci tylko pozwolić lepiej rozdysponować dodawanie notek.

No i przechodzimy do pisania posta. Oto kilka moich wskazówek, które wam to ułatwią.
1. Zaczynam od nadania tytułu. Ostatnio coraz częściej używam tytułów w języku angielskim. Dlaczego? Nie, nie dla 'szpanu', po prostu nie ma wtedy polskich znaków, a wiele czcionek jest angielskich i litery typu ''ą'', ''ę'' itp. zapisuje arialem, co nie wygląda dobrze.
2. Następnie dodaje etykiety, osobiście je polecam. Dzięki temu czytelnik wie, o jakiej tematyce są posty.
 3. Rozpisuje w punktach post, dzięki temu nie zapominam a żadnym wątku, nie pomijam niczego, krótko mówiąc całość ma ręce i nogi.
4. Zdjęcia - najlepiej zaplanować je przed napisaniem posta. 
I ostatnie - trzymaj wszystko w jednym miejscu. Możesz zapisywać sobie to w zeszycie, najlepiej dużego formatu z możliwością wyrywania kartek, przynajmniej ja taki polecam, ale to zależy od upodobania. :D Po prostu w dużym zeszycie lepiej mi się pisze, a jak coś mi nie wyjdzie od razu chce to wyrwać i wyrzucić. Jeśli miałabym zeszyt zszywany to po góra 2 tygodniach rozpadłby się na kawałki... 
Kolejną obcją jest sobowtór zeszytu czyli skoroszyt. Również duży format, łatwo pozbyć się niechcianych zapisków. 
Ostatnie co przychodzi mi do głowy to teczka. Oczywiście schowana w jedno, wyznaczone do tego miejsce. Na notatki, gazety, z których czerpie inspiracje. aparat i różne inne rzeczy związane z blogiem i blogowaniem mam przeznaczoną jedną z szuflad, wszystko tam trzymam dzięki czemu niczego nie gubię.
 To już koniec ! Widzimy się wkrótce w nowym poście.
Zachęcam do wyrażania swojej opinii w komentarzu i pisaniu swoich sposobów na organizacje bloga.
Jeśli blog Ci się podoba - zaobserwuje by być na bieżąco.
Pozdrawiam, Natalia.

You May Also Like

0 komentarze