Reklamuj się!

by - grudnia 05, 2016


Jest wiele czynników, które wchodzą w skład tego czy osiągniemy sukces w blogosferze. Są to np. wygląd bloga,  zdjęcia, oryginalność oraz dobra jakość postów itd. Każdy z nich jest inny, ale jest coś co je  łączy - wszystkie zależą od Ciebie. O jednym z tych czynników już pisałam tj.  o wyglądzie bloga.  Wypowiadałam się w nim jak ważny jest design naszej strony.  Jednym ze sposobów na to było wgranie gotowego szablonu co dokładnie rozpisałam w drugiej notce. 
Nawet jeśli Twój blog jest idealny,  to nie zdobędziesz setek czytelników bez reklamy. To właśnie ona jest tematem dzisiejszego posta.  Chcesz wiedzieć gdzie i jak ogłaszać swojego bloga?  Zaprasza do czytania. 
Pierwsze co przychodzi mi do głosy jeśli chodzi o reklamę bloga to facebook'owe grupy dla bloggerów.  Jest to najczęściej przeze mnie używana forma reklamy. Dlaczego? To jednak Facebook, portal społecznościowy, który prawie każdy z nas odwiedza codziennie, dlatego na pewno nie zapomnimy ogłoszeniu się. Po za tym duże grono odbiorców, przeciętna grupa ma około 1 tyś. członków, a te najbardziej znane przeszło 7 tyś.
Możemy również reklamować się na stronach dla bloggerów. W moim przypadku jest to DDOB, czyli Daily Dose Of Beauty. Zakładasz darmowe konto, logujesz się, dodajesz wpis składający się z linku do bloga/posta, opisu, kategorii i etykiet, wysyłasz. Reszta użytkowników może wejść na Twojego bloga i ocenić go na stronie pozytywnie lub negatywnie. Istnieją również inne tego typu grupy np. ''Zblogowani'' czy ''Blogvin'', jednak jak nie mam na nich kont, dlatego nie będę się na ich temat wypowiadać.
Ostatnim miejscem, które przychodzi mi do głowy to social media: Facebook, Ask,  Instagram czy Snapchat.  Możesz założyć osobne, "blogowe" konta lub reklamować się z prywatnych.  Możliwe, że ktoś przez przypadek je odwiedzi i wejdzie w link przez Ciebie podany. Dzięki temu nasz blog może stać się popularny nie tylko wśród bloggerów. Oprócz tego dzięki social mediom możemy mieć lepszy kontakt z czytelnikami. Zawsze możemy zwrócić się do nich z jakimś pytaniem, nie zapomnij tylko, że to Twój blog, a nie Twoich czytelników, nie leć do nich z każdą drobnostką.
Zapewne to czytając zadaliście sobie pytanie : 'Czy więcej znaczy lepiej?'.  Chodzi oczywiście o miejsca reklamowania naszej strony.  I tak i nie.  Jeśli będziemy aktywni to tak! Możemy zyskać nowych czytelników . Jednak jeśli raz na pół roku odpowiemy na coś na Ask'u to jest bez sensu.  Chociaż...  Nasze konto cały czas jest,  może ktoś przez przypadek znajdzie i wejdzie w link,  jednak zdarza się to niesamowicie rzadko, dlatego lepiej się udzielać niż liczyć na cud. Ja osobiście udzielam się na DDOB i Facebook'owych grupach dla bloggerów.  Jeżeli jednak dobierzesz sobie social media to 1 góra 2, tyle wystarczy, ponieważ każde z nich działa na podobnej zasadzie. Z resztą, wątpię, że uda Ci się pogodzić bycie aktywnym na wszystkich social mediach, grupach dla bloggerów i stronach no i oczywiście pisanie postów, do tego jeszcze nauka, odpoczynek i inne hobby. Lepiej prowadź 1 konto, ale porządnie.
Ok, skoro już wiemy gdzie się reklamować pozostaje tylko pytanie ''jak''? Przede wszystkim zwróć na siebie uwagę. Coraz więcej bloggerów gdy reklamuje się na facebook'owych grupach dla bloggerów oprócz linka  i krótkiej notatki dodaje zdjęcie z posta, śmieszny obrazek lub mem, Dzięki temu masz większe szanse, że potencjalny czytelnik zwróci uwagę na Twój wpis. Użycie ''reklamowych'' zwrotów typu ''koniecznie zajrzyj'', ''nie przegap'' też powinno pomóc, tak samo jak dziesiątki emotek, które fakt, zwrócą uwagę, ale mogą też odstraszyć. Użyj drukowanych liter, one od razu rzucają się w oczy, tylko nie przesadź! Co za dużo, to nie zdrowa, po za tym pamiętaj,  że w internecie duże litry oznaczają krzyk, jeśli napisz w ten sposób całego posta, może to sprawić, że będzie odbierany negatywnie i odstraszy ludzi.
Kiedy przyciągniesz uwagę innych to już połowa sukcesu za Tobą! Teraz tylko musisz go zaciekawić na tyle, aby wszedł w podany link. Jak? Opisz treść posta, co czytelnik tam znajdzie. Napisz, czemu warto wpaść.
To tyle, dzięki za uwagę, do następnego, cześć!

You May Also Like

0 komentarze