Kultura reklamy

by - grudnia 05, 2016


   Witam wszystkich blogerów i nie tylko, choć szczerzę wątpię, że jest tu ktoś, kto blogosferę zna tylko od strony czytelnika. Jeśli jesteś na bieżąco to wiesz, że reklamuję się na grupach dla blogerów, gdzie raczej nie ma osób, które są tam tylko, aby poznawać nowe blogi.
   To, co dzieję się na wspomnianych grupach, przechodzi ludzkie pojęcie. Dla niewtajemniczonych powiem, że jest to niestowarzyszenie osób, które reklamują swojego bloga. 
    Ja wiem, zdaję sobie sprawę, że reklama jest bardzo ważna. Nawet najlepszy blog bez reklamy nie odniesie sukcesu, ale wiele osób wzięło to chyba za bardzo do siebie i idzie po trupach do celu.
    Ogromny spam z linkami  czeka na mnie pod każdym postem, bez względu na to czy o to prosiłam, czy też nie. Wszędzie próba reklamy. W komentarzu pod wpisem na blogu, postem na grupie czy nawet pod komunikatem o pomoc. Wszędzie. 
   Po co to wszystko? Czy naprawdę ludzie myślą, że ktoś wejdzie w ten link?  To bardziej denerwuje niż zachęca. 
   Jeśli jesteś tym upierdliwym człowieczkiem, to posłuchaj:
W podany przez Ciebie link i tak nie wejdę. Staram się to olewać tak samo jak Twoją stronę, bo wiadomo, jaki człowiek taki blog. Unikam kłótni ale jeśli będę mieć gorszy dzień, to wiedz, że mogę Ci nieźle dogryźć. Jest to taki typ ''niezdrowej reklamy''. Zamiast zyskać czytelnika możesz go niejednokrotnie stracić. Osobiście gdybym zauważyła, że moi ulubieni blogerzy tak postępują, to więcej na ich stronę bym nie weszła. Tak z zasady. Gdyby to jeszcze był spam pod moim postem... Myślisz, że jesteś jedyną osobą w tej grupie, która ma bloga? Nie. Większość ludzi jest tam tylko po to, aby reklamować siebie, więc ogarnij się i przestań, może nie wszystko stracone.
   Cały ten post tyczy się również reklam w codziennym życiu. Jak często dostajesz SMS-a z jakąś reklamą, którego natychmiast kasujesz? Ile razy idąc ulicą ktoś wtykał Ci ulotkę, którą wyrzuciłeś przy najbliższej okazji? Nie wspominając już o poczcie elektronicznej...
   Uwierz mi na słowo, nie musisz spamować ludziom linkiem do swojej strony. Czasami wystarczy dodać pięć postów w takich grupach, aby zyskać sporo wyświetleń. I nie, nie musisz być sławny, wystarczy umieć zwabić potencjalnego obserwatora, odpowiednio się zaprezentować i pokazać dobrą treść. O czym niedawno pisałam w poście pt. ''Reklamuj się!''.
   To chyba tyle. Musiałam o tym napisać, takie zachowanie denerwuje mnie chyba jak nic innego w blogosferze. Dziękuję za przeczytanie i proszę:
Zadbaj o kulturę reklamy. 
   Pozdrawiam, do następnego cześć.

P.s. Nie waż się nawet zostawić komentarza reklamy. ;)

Korekt: Lyyli BAH

You May Also Like

1 komentarze

  1. "P.s. Nie waż się nawet zostawić komentarza reklamy. ;)" i ani jednego komentarza... smutne.
    Mnie też strasznie to denerwuje, najbardziej chyba to, że Ci ludzie nawet nie spojrzą pod jakim postem wklejają swój link. Praktycznie zawsze jak wklejam gdzieś post z linkiem do swojego bloga na końcu zaznaczam, że nie bawię się w obs/obs czy like/like. A i tak za każdym razem znajdzie się przynajmniej jedna osoba, która napisze w komentarzu "Skomentowałam, czekam na rewanż". Tylko, że ja mam to gdzieś, mam gdzieś takie komentarze. Jestem pewna, że nawet nie wiedziała o czym jest post, który skomentowała. Mógbłby to być post o tym, że choruję na białaczkę i bez przeszczepu umrę, a ona i tak skomentowała by "Świetny post! Zapraszam do mnie" To jest po prostu żałosne, tacy ludzie są żałośni i mogą być pewni, że taki sposób nie zaprowadzi ich za daleko.

    OdpowiedzUsuń