Blogowy DIY: Jak wgrać szablon na bloga? + top 4 najładniejszych szablonów

by - grudnia 05, 2016

Po dość długiej przerwie zapraszam na nowy post. Ostatnio pisałam o tym jak bardzo ważny jest wygląd bloga. Podawałam strony gotowymi szablonami, jednak nie powiedziałam jak je wgrać, Poza tym wiele osób mnie o to pytało, więc wzięłam się do roboty i jest! Mam nadzieję, że dzięki mojej instrukcji szybko się z tym uwiniecie. Oprócz instrukcji dam kilka szablonów, które według mnie są godne uwagi i jak wgrać pobrany już szablon na bloga.
Jak wspominałam ma to swoje wady i zalety. Dużym plusem jest to, że nie jest to trudne ani nie wymaga dużo czasu. Jeśli nie będzie żadnych komplikacji myślę, że pół godzinki wystarczy. Oczywiście na początku zajmie Wam to z pewnością trochę więcej, ale nie przejmujcie się, z czasem dojdziecie do wszystkiego i zmiana szablonu będzie dla Ciebie bułką z masłem. Minusy? Stu innych bloggerów może posiadać ten sam szablon co ty. Jednak jeśli Ci to nie przeszkadza... :)
Z doświadczenia wiem, że można wgrać sobie szablon z właśnie takiej strony i dostawać komplementy za niebanalny i oryginalny wygląd, chodź nie jest to do końca nasza zasługa... Po prostu omijajcie najbardziej popularne szablony, dodajcie swój własny, samodzielnie wykonany nagłówek  i będzie dobrze. :D

Strony z szablonami, które polecam:
Themexpose *

Szablony, które polecam:
(kliknij w obrazek u góry, aby przejść na stronę, gdzie można pobrać ten szablon)
Ładny, elegancki i przejrzysty szablon, czego chcieć więcej?

 (kliknij w obrazek u góry, aby przejść na stronę, gdzie można pobrać ten szablon)

Śliczny szablon, przejrzysty i estetyczny. W dodatku nie jest taki chłodny,  wszystko to dzięki temu pięknemu różowi, który ociepla wygląd naszej strony.  Przez długi czas miałam go na blogu i byłam bardzo zadowolona Samodzielnie sobie ze wszystkim poradziłam, nie pojawiły się żadne komplikacje. Najtrudniejsze do przeróbki jest menu (pasek pod nagłówkiem), ponieważ, żeby wstawić tam nasze strony trzeba pogrzebać w kodach CSS,  ale nie zniechęcajcie się, poszukajcie poradników,  zapytajcie jak to trzeba zrobić kogoś kto się na tym zna lub poszukajcie osoby zajmującej się tym,  warto!  

  (kliknij w obrazek u góry, aby przejść na stronę, gdzie można pobrać ten szablon)

Również, estetyczny. W postach zdjęcia można zmieniać, ciekawy pasek z gadżetami i ogólnie całościowo jest OK. Co do kolorów można zmieniać kolor elementów (te tutaj są na złoto). UWAGA: podczas ściągnięcia trzeba wybrać odpowiedni plik, ponieważ pobierają się dwie wersje, w jednej nie ma paska z postami tzw. slider'a. Macie na dole zdjęcie, żebyście nie mieli żadnych wątpliwości.
Jeśli chcecie dokładniej się przyjrzeć temu szablonowi to możecie kliknąć "demo" na stronce,  gdzie go pobieracie.  Dodam tylko, że mam go obecnie wygranego na bloga. 

  (kliknij w obrazek u góry, aby przejść na stronę, gdzie można pobrać ten szablon)
Wszystkie szablony pochodzą z Themexpose.

Jak pobrać szablon? To akurat bardzo łatwe. Wchodzimy na jakąś stronę gdzie można pobrać za darmo szablony na bloga (podałam przykładowe na górze), wybieramy szablon, klikamy na niego a następnie naciskamy ''pobierz / pobierz za darmo''. I gotowe! 

Ogólnie w tym folderze znajduję się też cała dokumentacja (jeśli mogę to tak nazwać ). Tam też dowiecie się np. jak uruchomić slider'a. Sporo osób mnie o to pytało. W większości trzeba po prostu wpisać "featured" bez cudzysłowia w etykietach, ale sprawdźcie u siebie (prawdopodobnie w folderze ze zdjęciami coś o tym będzie ).


Proponuje zapisać go sobie na pulpicie. Jest to folder (przynajmniej na Themexpose). Wystarczy wyjąć z niego jeden plik :


Teraz wchodzimy w ''Bloggera'' >> ''Szablon'' >> ''Klikamy w ''Utwórz / przywróć kopię zapasową''


Następnie klikamy ''wybierz plik'' i wybieramy ten, który wyjęliśmy z foldera. Później Wystarczy tylko nacisnąć ''Przekaż'' i gotowe!


UWAGA!
Najlepiej pobrać obecny szablon z bloga, jeśli z nowym będzie coś nie tak, albo jeżeli będziemy chcieli po prostu powrócić do starego. Jak?
Kliknij ''Pobierz pełny szablon'' kiedy jesteś w ''Utwórz / przywróć kopię zapasową'' (zdjęcie u góry). Wgrywa go się tak samo jak ten nowy. Kolejnym środkiem zapobiegawczym jej początkowe wgranie go na blog''roboczy'' gdzie możemy eksperymentować, poza tym, nie zawsze szablon,  który podoba nam się na stronie będzie tak samo dobrze wyglądał u nas.
Możliwe, że gadżety będą pomieszane, zupełnie w innych miejscach niż początkowo. To nic, przez inny układ szablonu może tak się dziać, wystarczy je przesortować i poukładać w ''Układ'' na ''Blogerze''.
Oprócz tego nic nie powinno się dziać, ale przezorny zawsze ubezpieczony, więc możemy zapisać nagłówek, zdjęcia z gadżetów i kody CSS, żeby nie szukać ich od nowa.
Pozdrawiam, mam nadzieję, że pomogłam.
Natalia.
P.s. Piszcie w komentarzach pytania dotyczące wyglądu bloga, na wszystkie odpowiem, a o wybranych może nawet zrobię osobny wpis :) 

You May Also Like

0 komentarze