Aplikacje dla bloggerów

by - grudnia 07, 2016


  Witajcie kochani! Jakiś czas temu dodałam wpis o aplikacji ''Blogger''.  Jeżeli czytaliście go, to wiecie, że oceniłam ją pozytywnie mimo kilku niedociągnięć. Wczoraj przez przypadek odinstalowałam tą aplikację, niezdara ze mnie. Jednak, nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło! Szukając jej w sklepie play odkryłam całkiem przez przypadek 3 inne apki dla bloggerów. Każdą z nich pobrałam i przetestowałam, a teraz chce się podzielić z Wami moją opinią i polecić te najlepsze, a przyznaje, trafiłam na istną perełkę. Do dzieła!

   Pierwsza aplikacja, na którą trafiłam to ''Blogger User Panel''. Niestety, strasznie się na niej zawiodłam... Oczekiwałam fajnej apki, dzięki której m.in. sprawnie napiszę nowy post nawet bez dostępu do laptopa. Punktem odwołania była dla aplikacja ''Blogger'', która nie była najlepsza, ale dało się dzięki niej tworzyć, a ta? Według mnie totalna porażka. Jest to po prostu uproszczony panel Bloggera. Brzmi fajnie? Racja. W wersji komputerowej. To już nie wydaje się takie super, co nie?

   Totalnie nie rozumiem istoty jej powstania, po co komuś coś takiego na telefonie?  Na komórce ledwo co widać. Literki się rozmazują, bo są po prostu za małe. Po powiększeniu za to trudno się zorientować gdzie co jest. 

   Co prawda mamy wszystkie możliwości tak jak na stronie bloggera, ale czy ktoś będzie z nich korzystał? Nie. Dlaczego zapytacie? Bo po prostu się nie da, znaczy... Da się, ale jest to bardzo mozolna i ciężka praca, ponieważ się połapać. Zupełnie to samo możemy uzyskać wchodząc na telefonie na stronę Bloggera. Jest to nawet lepsze rozwiązanie, bo, po pierwsze - nie mamy uciążliwych reklam, a po drugie nie zajmuje nam to miejsca na telefonie. 

   Pisanie dzięki tej aplikacji to utrudnianie sobie życia. Nie sądzę, żebym mogła z niej korzystać. W ramach testu utworzyłam nowego posta i wystukałam na klawiaturze kilka zdań. Po 10 minutach o mało co nie rozbiłam swojej komórki o ścianę. Ekran cały czas mi się powiększał lub zmniejszał co wprawiło mnie w stan irytacji. Nie wspominając już o dodawaniu zdjęć czy linków, paranoja!
   Aplikacja na android jest darmowa, jeśli chcecie możecie ją sami pobrać i przetestować. Moja opinia jest totalnie subiektywna. Może po prostu mi się nie sprawdza? Czy to wina telefonu? Nie wiem, przekonaj się sam. 


   Kolejna aplikacja jak sama nazwa wskazuje dotyczy statystyk naszego bloga. Bardzo prosta w użyciu. Po zainstalowaniu logujemy się w bloggerze, wybieramy stronę i możemy podziwiać nasze statystyki.
   Mamy trzy kategorie wyświetleń - w ciągu ostatniego tygodnia, miesiąca i całego czasu istnienia naszej strony. Jedyne opcje jakie tutaj mamy to na górnym pasku zmiana bloga i odświeżenie statystyk.
   Nic dodać, nic ująć. Aplikacja jest bardzo obkrojona, jedyne statystyki jakie nam dostarcza to wyświetlenia. Nie ma dużo opcji, ale według mnie spełnia swoje zadanie. Jest prosta w użytku oraz zajmuje mało miejsca, czego chcieć więcej?
   Jedynym minusem jest fakt, że wyświetlenia Bloggera nie zawsze są zgodne z prawdą, ale to już  nie jest wina aplikacji, lecz strony.
   Podsumowując - jeśli chcesz mieć ciągły i szybki dostęp do statystyk to warto zapatrzeć się w nią.




   Ostania już aplikacja jaką znalazłam i przetestowałam to Blogaway. Jestem zachwycona, to istna perełka!
   Na głównym panelu tej jest 6 kategorii : nowy post, wersje robocze, moje blogi, lista czytelnicza, zakładki oraz mapa postów. Pozwolę sobie teraz omówić te najważniejsze.
    New post - klikając w ten obrazek utworzymy nowy post. Bardzo łatwo się piszę. Mamy jasno wytyczone miejsce na tytuł, etykiety i treść posta. Dodawanie zdjęć, filmów i linków jest niezwykle proste. Aplikacja nie utrudnia nam pracy, lecz ją zdecydowanie ułatwia w przeciwieństwie do ''Blogger User Blogger''...
   Draft - służy do edytowania wpisów. W tej zakładce są tylko te posty, które pisaliśmy na telefonie, ale spokojnie, resztę też możemy edytować. Wystarczy wejść w "My blog", wybrać stronę, znaleźć odpowiednią notkę, kliknąć w nią a potem w prawym górnym rogu wybrać "edit". 
   My blogs - dzięki temu wybieramy, na którego bloga chcemy pisać. Bardzo przydatna opcja, szczególnie, kiedy jesteśmy autorami więcej niż jednej strony.
   Reading list - to nic innego jak lista czytelnicza. Klikamy na obrazek, wpisujemy link do blogów, które obserwujemy a powiadomienia o nowościach same będą nam się pojawiać, dla mnie bomba!
   Dużym plusem jest możliwość czytania komentarzy pod naszym postem. Pod recenzją aplikacji ''Blogger'' bardzo narzekaliście na brak tej funkcji, tutaj to jest! Możecie przestać narzekać i cieszyć się super aplikacją na telefon!
   Naprawdę jest ona warta polecenia. Z czystej ciekawości powinniście ją zainstalować i sprawdzić, nawet jeśli nie przepadacie za pisaniem na telefonie. A nóż się wam spodoba? Z resztą, czasami kiedy dopadnie nas wena nie ma przeproś, trzeba szybko ją rozładować przelewając krążące w naszej głowie myśli na klawiaturę lub papier, a przecież nie zawsze mamy przy sobie kartkę czy możliwość korzystania z komputera.



   Podsumowując - ''Blogger User Panel'' kompletnie nie zdał egzaminu, ''Blogger Stats'' jest aplikacją pożyteczna, ale nie zrobiła na mnie wrażenia. za to ''Blogaway'' to istna perełka, w którą naprawdę warto mieć.
   Znacie je? Korzystacie? A może macie do polecenia jakąś inną aplikację? Jeżeli tak, koniecznie napiszcie o tym w komentarzu, zapraszam do dyskusji!

   Pozdrawiam, do następnego, cześć!

  Korekta: Natalia Konopacka 

Grupa dla czytelników: Natalki

 E-mail: nuska258@gmail.com



   Masz pytanie? Problem odnośnie blogowania czy design'u bloga? A może po prostu chcesz mi coś przekazać? Pisz na e-maila! Nie gryzę, naprawdę. Ba! Nie dość, że nie gryzę to mogę pomóc, uwierz, warto. ;)

You May Also Like

20 komentarze

  1. Super blog, na pewno zostanę na dłużej! Obserwuję! :))
    http://beciaem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł na posta :) Nie pamiętam czy się już z takim spotkałam czy nie ;) Pewnie niejednemu blogerowi się przyda :D Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    http://bylasobiepanda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. to ja w sumie nie korzystam z żadnych takich aplikacji, wystarcza po mi prostu blogger i program do edycji zdjęć. ;) i wszystko na razie śmiga i hula poprawnie. ;)
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny post, na pewno skorzystam z ostatniej aplikacji :)
    http://modnie-i-zyciowo.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podoba mi się ten post. Właśnie weszłam w sklep mojego telefonu, ale niestety nie odnalazłam aplikacji, którą spośród reszty polecałaś. Uważam jednak, że akurat mi by się bardzo przydała, ponieważ może wtedy udałoby mi się powrócić do systematycznego bloggowania :D
    W każdym razie pozdrawiam gorąco. Zostawiam ci obs <3
    M.Ó.J B.L.O.G!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe aplikacje, ale mi raczej nieprzydatne, ponieważ ja wolę na spokojnie wszystko na komputerze zrobić lub napisać wcześniej w zeszycie. Być może i jestem starej daty, ale mnie zwyczajnie aplikacje nie rajcują. Mam kilka tych podstawowych - dla mnie najważniejszych takich jak: Twitter, Snapchat, Retrica oraz rozkład jazdy autobusów :) po co mi więcej? W telefonie wolę mieć zdjęcia, muzykę (bardzo dużo) no i prac własnego autorstwa :D

    Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt,
    Kinga z black-bird-says.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mega przydatny post! :)
    http://aagnesblog.blogspot.com/2016/12/i-found-your-passion.html

    OdpowiedzUsuń
  8. O jacie jaka ciekawa aplikacja :) pierwszy raz o niej słysze i na pewno muszę ją wypróbować.
    Pozdrawiam z bloga http://panidosiaczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Tą pierwszą przetestowałam i mi również się nie spodobała.
    Świetny post. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetne aplikacje :D pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny pomysł na posta, już instaluję sobie stąd aplikacje!

    MARY ♡ - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mimo wszystko wolę usiąść sobie przed laptopem i naskrobać coś w tradycyjny sposób, ale nie przeczę, że dobrze się dowiedzieć czegoś o takich aplikacjach. W razie czego dobrze wiedzieć która jest warta uwagi, dzieny! ;>

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba wypróbuję tą ostatnią. Na bloggerze się zawiodłam, bo jak dla mnie to już ta aplikacja jest okrojona a co dopiero ta "Blogger User Panel", której na szczęście u siebie na telefonie jeszcze nie miałam i mieć raczej nie będę :)

    Pozdrawiam ;)
    Tak Po Prostu BLOG [klik]
    Zapraszam w wolnej chwili do mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie mam żadnej z tych aplikacji, chociaż Blogaway i Blogger Stats mnie zaciekawiły. Chyba je wypróbuję, ale najpierw muszę zrobić trochę miejsca w telefonie, bo mam zapełnioną całą pamięć :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Post przydatny :) Z tych aplikacji nie korzystam, o ostatnich dwóch pierwszy raz czytam. Ostatnia to mi by się przydała. Czasami mam pomysł na post, a dostępu do komputera brak. Zamiast pisać w notatniku w telefonie i potem to przepisywać mogłabym od razu wszystko mieć bez zbędnego marnowania czasu. Muszę się zastanowić nad zainstalowaniem jej ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja w sumie nie mam żadnych blogerskich aplikacji na telefonie, bo ich tak naprawdę nie potrzebuje.

    Kiudlis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawe :)

    Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzięki, przydatny post! Dopiero zaczynam, więc muszę jak najszybciej sprawdzić te aplikacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ostatnia aplikacja wydaje się być interesująca, potrzebuję zapisywać pomysły na telefonie i mieć możliwość publikacji postów nawet bez dostępu do komputera... à méditer ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. O super! Dzięki tobie znalazłam w końcu aplikacje na telefon. Ta trzecia jest idealna, niestety zwykła apka blogger zawiodła mnie:)

    OdpowiedzUsuń